Monday, September 20, 2010

Libanon - Šest piv za cenu pěti

Almaza je libanonské světlé pivo s obsahem alkoholu 4,1%, taková celkem příjemná limonádička a-la Corona. V Lido baru v Zahlé na Rue Brazil jsem zjistil, že je k mání v akci 6 za 5. Vzhledem k objemu 0,3 l to jsou 3 velká piva a jedno malé. Tak jsem se tedy snažil. Po čtvrtém pivu se mne číšník nevěřícně dotázal, zda rozuměl dobře, že chci další. Cítil jsem, jak se na mne upírají pohledy jeho přátel a kolegů na baru; asi už mě měli nějakou dobu v merku. Nesměle jsem potvrdil, že ano. Jelikož jsem nevěděl, do jaké míry je zde alkohol tolerován, připravil jsem si během čepování vysvětlení, něco na způsob česká pivní kultura. Číšník ho přijal s tím, že oni už mají v sobě několikátého panáka whisky a že se jenom divil, že to pivo někomu chutná i po čtyřech láhvích. Ona množstevní sleva byla totiž zamýšlena na skupinovou konzumaci. Jinak, ty hranolky mrkve máčené v citronu se k němu hodí náramně.

No comments:

Post a Comment