Thursday, August 18, 2016

USA 2016 - 7. července, Z Cascade Locks do Portlandu

Vyrážím chvíli po desáté ranní směr Portland, kde se nachází cílová rovinka celé tour. Volím cestu po levém břehu Kolumbie, který se již nachází ve státě Washington. Řeku přejíždím po Mostě Bohů (The Bridge of Gods). 


Ten se nedávno proslavil v úspěšném filmu Divočina s Reese Witherspoonovou. Zaplatím jednodolarové mýto a vyrážím na 40 mil lemovaných atraktivními výhledy na široký kaňon. Tudy v roce 1805 proplouvala na kanoích expedice Lewis-Clark směrem k Pacifiku poté, co překonala tisíce kilometrů po Missouri a hřeben Skalistých hor. V Portlandu se ubytuji v hotelu Red Lion na ostrově Hayden. Poté jedu vrátit motorku do pobočky EagleRiders, která se nachází na opačné, jižní části města. Cesta po okruhu je navzdory hustému provozu plynulá. V půjčovně vše proběhne hladce, na cestu dostanu chlazenou vodu v PETce.


Vracím se městskou dopravou, nejprve autobusem, pak přestup na tramvaj, která mě dopraví do centra města. Jízdní řády se zde nevedou, nejbližší spoj lze zjistit telefonem, vyťuká se číslo zastávky a automat odříká dva nejbližší odjezdy. V centru města se v rádiusu asi dvou kilometrů nachází celá řada zajímavých pivovárků. Začínám v Tugboat Ales, kde po předložení pasu a ověření, že už mi bylo 21 let, je mi dovoleno vybrat si z nabídky tří piv.


Volím nejslabší IPA Thunderbolt, 7% alkoholu. Nejsilnější IPA Černobyl se podává v likérových sklenkách, alkoholem se vyrovná portskému. Pokračuji v Des Chutes, asi nejnavštěvovanější pivovárek ve městě, na usazení bych čekal 45 minut, tak si na stojáka dávám stout Nitro Obsidian, takový odlehčený guinness. 


Je tu velmi těsno, tak opouštím lokál a mířím do 300 metrů vzdáleného Fat Head, kde je sice také plno, ale přesto o poznání volněji.


Zde si objednávám Rocketman Red, svrchně kvašené pivko měděné barvy, moc dobré. Poté mířím do nedaleké sámošky, kde mě zaujme nekonečný pult s lahváči.
 


Součástí obchodu je bar s čepovaným pivem. Vedle mě sedí majitel sámošky, kterého požádám o doporučení suvenýrového lahváče. Dostávám vydatnou lekci o místním pivovarnictví. Vzhledem k pokročilé fázi exkurze si toho bohužel mnoho nepamatuju.


Do hotelu, který je celkem daleko od centra, se dostávám tramvají a pak autobusem, který mě vysadí 100 metrů od hotelu. A pak že ve Státech nefunguje veřejná doprava, za 45 minut jsem v posteli. Ráno mě milá recepční z hotelu odveze na letiště.





No comments:

Post a Comment